Pioneer AVIC-F500BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer AVIC-F500BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Janloco 06-03-2010
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F500BT

Apparaat nu ongeveer 1 jaar in gebruik. Hiervoor de Avic X1, maar die paste niet meer in mijn huidige auto.

Ik vind de F500 een waardeloos apparaat. Het is een belediging voor de firma Pioneer. De x1 was prima. In de tussentijd nog een TomTom geprobeerd, maar daar ga ik nu weer naar terug. De Pioneer gaat in de vuilnis.
Mijn grootste probleem is het oneindige gel.....van de routebegeleiding. Wat wordt je daar beroerd van zeg. Het overspoeld je met onnodige info, of wilt u al bij het begin van de snelweg weten dat je er 30 km verderop weer af moet. Of wilt u weten dat je bij het wisselen van autosnelweg, je op de inrijstrook moet klaar maken om de autosnelweg op te rijden. En ga zo maar door!!!!. Het is ook niet mogelijk om POI's te laten zien op het scherm, zodat je bv een P of een benzine station aan ziet komen. Verder is het systeem wel iets verbeterd na de laatste update, maar het blijft een ellende om het ding lekker makkelijk te bedienen. Als Pioneer weer een vast systeem gaat verkopen waar een front van afneembaar is, ga ik weer kijken of het gebruiksgemak en de info hoeveelheid verbetert is. Zo niet??Dan maar tommie

navizoeker 26-01-2010
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F500BT

Ik heb dit apparaat vooral vanwege het grote scherm wat toch mee naar binnen is te nemen gekocht. Hiervoor had ik een vaste navigatie die helaas is gestolen.

Inbouwen is best lastig en heb ik laten doen.
Alles zit nu netjes weggewerkt op zijn plaats en werkt.

De (dikke) kabel van de head unit is door het dashboard geleid naar de meegeleverde versterker. Deze versterker versterkt de standard audio en zorgt ook voor het muten daarvan.

De headunit zelf heb ik op een brodit proclip bevestigd.

Veelzijdig apparaat, mooi groot scherm, zeer compleet geleverd, alle kabels inclusief, idem voor Tasje. Was tevens inclusief de nieuwste software. Alles werkt zoals het moet.

MP3tjes afspelen op de SD kaart via de auto stereo is een echte bonus.

De Igo navigatie is wennen voor mij, ik heb inmiddels een nieuwe skin met heel veel extra functies geinstalleerd. Het mooie van het apparaat is dat je hem zelf goed kunt tweaken. En er is een uitgebreid avic411 forum.
De beoordeling van het navigatiegedeelte is gebaseerd op gebruik van die nieuwe skin. De mogelijkheden van de standaard skin zijn te beperkt.

Met name het muten van de navi stem is een hele welkome aanpassing die er niet standaard op zit.

Minpunten:
Jammer dat de TMC zo weinig opties kent. Dit is nog een puntje om uit te zoeken

Batterijduur is erg kort (binnen 30 minuten is ie leeg). Apparaat dient dus echt gedocked te zijn aan de dikke kabel en niet alleen de 12v autolader ivm TMC werking.

Ook onhandig is dat het apparaat in het tasje nog wel eens aan wil gaan en dus leeglopen (zodat je instellingen verdwenen zijn), truck is om hem echt helemaal af te sluiten (knop 5 sec indrukken)

Heb wel wat problemen met de ingebouwde parrot carkit, verlies van connectie (komt wellicht door de symbian combinatie)

Tot nu toe na mijn aanpassingen tevreden. Je krijgt zeker met de huidige prijzen erg veel voor weinig.

Houdt wel rekening met aanvullende inbouwkosten (bij mij 100 euro)

dafxf105 16-01-2010

prima navigatie systeem
doet wat ie moet doen en voor 250 euro één van de betere navigatie systemen.
gebruik hem elke dag in de truck nu een half jaar in gebruik en bevalt uitstekend.
absoluut niet te vergelijken met de alpine blackbird 100 serie.

AFBaart 26-09-2009

Vreselijk apparaat.
Heb inmiddels mijn tweede, omdat de eerste na 4 dagen niet meer aan ging.
De tweede hield het iets langer uit. Na 2 weken stopte het touch screen alleen met werken.
Jammer.. Verder wel mooi ding.

Robsel 20-09-2009
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F500BT

Ben sinds 1.5 jaar in het bezit van de F500BT en heb er 2 zeer lange vacanties mee rondgereden in Italie en Frankrijk. Ik moet zeggen dat de navigatie goed werkt en weinig afwijkingen heeft. Het gebruiksgemak van de TomTom die ik hiervoor had was stukken beter.De Mosfet versterker heeft de audio in mijn auto zeker verbeterd. Wat opvalt is dat de prijs zo gezakt is, ik heb nog 600 euro betaald!!!
Ook de kaart updates zijn erg prijzig, vraag mij af of je die na 2 jaar al moet hebben?
Systeem geeft erg veel info en geluidskwaliteit is goed.
Wel is de accu super snel leeg, nog geen 15 minuten!
Al met al een redelijk systeem.

ralphie 13-09-2009
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F500BT

Na mijn VDO-Dayton, enkele TomTom's en een Mio kan ik weer 's opgelucht adem halen...Wat is dit een top!!!systeem. Aangeloten in een Audi A4 met bijgeleverde 4x50 watt versterker. Geluid over de speakers dus, met SD kaart sleuf zodat je je eigen muziek over de speakers kan weergeven. Ook de carkit (met Parrot techniek) over de speakers is een absolute aanrader. Geeft wat veel (wel duidelijke) gesproken informatie echter, de kaartweergave is top! Flitslocaties zijn een jaar gratis, ook deze zijn redelijk up-to-date.
Enig echt minpunt is het niet in kunnen stellen van de equalizer (alleen presets) en het ontbreken van een versterkeruitgang (voor mijn subwoofer). Dit heb ik opgelost door mijn High-input aansluiting van mijn versterker te gebruiken, werkt zeer, zeer goed.

Als met al: Zijn prijs (€299) meer dan waard en een aanrader van de bovenste plank!

sariyer 17-10-2008
Geschreven voor: Pioneer AVIC-F500BT

Waardeloos navigatiesysteem. 1 positief ding. de geluidskwaliteit is zeer goed ook voor de telefoon. prima. verder alleen maar onzin. hier enkele dwalingen van het navigatie systeem. start traag geen waarschuwing voor files op de route. aanpassen.geeft overdreven veel gesproken info . erg iritant. Voor het kiezen van een route moet je veel te veel schermen door.2 d beeld stand niet de mogelijkheid om de kaart in de rijrichting te zetten.flitspaal info. werkt niet goed. bij het naderen van een flitspaal valt het geluid van de radio uit en soms een piep of wat onderaards gerommel of gewoon stilte.usb en sd card mp3 luisteren is ramp.afsluiten van apparaat geeft konstant fout melding.hij pakt alleen maar van een nummer van albums.door scrolen kan niet ga zo maar door heel veel problemen .pioneer kom niet met de oplosing ik heb inmiddels tweede f500bt gehad maar problem blijft zelfde.ik heb nu van de dealer een andere mogen kiezen.